Therapiedag 10 - vrijdag 28 februari 2020

29 februari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia! Therapiedag 10, de laatste alweer! Lekker cliche maar wat vliegt de tijd toch….. Aan de ander kant merken we ook wel dat Thijs echt wel moe is. Tien dagen intensief therapie achter elkaar is ook niet niks. Er gebeurt veel met Thijs en hij moet echt hard werken. De effecten van de therapie zullen de komende maanden echter zeker nog wel zijn uitwerking hebben. Dit weten wij van de voorgaande keren. Niet alleen voor Thijs is het vandaag de laatste therapiedag. Nee, voor Stefanie is de therapiesessie van Thijs de allerallerallerallerlaatste sessie die zij gaat doen! Stefanie stopt namelijk met werken bij het CDTC en vliegt over een week terug naar Nederland. Dus het wordt wel een beetje een bijzondere sessie…… Vanmorgen tijdens het ontbijt (jaaaaa, weer op dat terras…) had Thijs een klein ongelukje en wat bloed aan zijn vinger. Normaal gesproken wordt Thijs panisch maar hij accepteerde nu gewoon een doekje voor op de vinger en bleef rustig. Is dit Kanoa?? Geen idee maar dit was wel heel bijzonder! Rens heeft vandaag een speciale kidsclub, ze spelen een gaaf spel (weerwolven) met alle kinderen van alle sessies. Dit zijn bijna allemaal Nederlandse tieners die Rens bijna allemaal kent dus die had een gave ochtend! Thijs speelde binnen bij de therapie een leuk spel met Stefanie en Julia; Curacao has got talent! Na de optredens van Julia en Stefanie mocht Thijs punten uitdelen. Dit deed hij heel goed. Buiten heeft Thijs voor de laatste keer weer heerlijk genoten van het zwemmen met Kanoa. De flippers gingen nog een keer aan en dit ging goed. Thijs was heel gemotiveerd en heeft goed gewerkt maar hij was wel erg moe. De flippers mochten dan halverwege ook uit. De duikbril wilde Thijs toch nog wel even op doen, hij deed dit werkelijk echt speciaal voor Kanoa en haalde de 30 seconden!!! Geweldig! Kanoa, jij moet toch echt mee naaar de Poeluk!! Voor jou gaat Thijs echt over zijn grenzen heen! En dit bleek ook wel na afloop. Stefanie en Kanoa hebben alles uit Thijs gehaald, Thijs was echt heel moe. Maar dat geeft niets, daar zijn we hier ook voor toch Thijs? En toen volgde er een emotioneel afscheid van Stefanie en Julia. Er werden kadootjes uitgewisseld (Thijs kreeg een mooi fotoboek, een sticky met foto’s een mooie film en omdat het de 5e keer was voor Thijs kreeg hij ook nog een knuffel-Kanoa!! Hoe leuk! En na nog een heleboel knuffels met Stefanie en Julia zat de therapie er helaas op! Met een super mooie rugtas vol nieuwe input gaan we over 2 dagen weer naar huis. Dat neemt niemand ons meer af. Vervolgens terug naar het huisje, lunchen, tukkie doen voor enkelen en even lekker gezwommen in het zwembad. Daarna bij Hemingway (op het strand) met 3 gezinnen gegeten als afscheid, dit was super gezellig!  Wij gaan zaterdag nog even een dagje genieten op het strand en zondag zullen we dan naar huis vliegen om maandag weer in Nederland aan te komen. Tot ziens allemaal, bedankt voor het lezen en tot snel!!! XXX

1. Liefs van Ron, Anneke, Leone, Timo en Manon:
    29 februari 2020
    Bedankt Es voor je mooie verslagen elke keer weer. Het is genieten om ze te lezen en nog meer genieten om te lezen hoeveel Thijs (en jullie alle 4) hebben aan jullie tijd in Curaçao. Hopelijk wordt de terugreis beter dan de heenreis en kunnen jullie thuis alle goede aangeleerde dingen blijven toepassen.
  2. Ymie van Noort:
    29 februari 2020
    Nog 1x Bon dia Korsou. Ik had gedacht dat jullie vandaag direct terug zouden vliegen maar er is dus nog één dag zon, zee en zaligheid. Wat geweldig dat de resultaten van de therapie zo duidelijk en zo snel te merken zijn. Stefanie, Julia, Kanoa en Thijs hebben dus samen wonderen verricht. Prachtig! Dat geeft vertrouwen voor de toekomst. Fijn ook dat Rens het prima naar de zin had op de kids-club. Hij heeft toch ook wel het beach-tennis toernooi gewonnen? Wim, de stille kracht achter dit alles, ik hoop dat jij het ook super hebt gehad. Es, ik ben blij dat ik door jouw verhalen weer even op Curaçao kon zijn, mis het na al die jaren nog steeds een beetje. En neem die zon toch maar mee, stiekem als handbagage. Wel thuis. Doei.
  3. Corry Gardien:
    29 februari 2020
    Fijn hoor dat jullie zo genoten hebben met zijn alle en nog veel geleerd ook . Een goede terug reis
  4. Mandy Van Andel:
    29 februari 2020
    Wat heb je hard gewerkt Thijs 👍. Nog even genieten en lekker tot rust komen de laatste dag. Alvast een goede reis gewenst en tot dinsdag.

Groetjes,
    Mandy
  5. Ronald & de rest:
    1 maart 2020
    Enthousiaste verhalen. Klinkt weer als een prima editie Es. Hoop dat terugreis zo beter gaat dan heen. Tot snel
  6. Martine:
    2 maart 2020
    Wow Thijs, knap gedaan weer hoor!
    Fijn om je weer op school te zien morgen.

Groetjes, Martine