Maandag 18 februari - therapiedag 1

19 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

7.00 uur Curacao, familie Grootscholten ontwaakt terwijl de rest van Nederland hard aan het werk is of op school zit (toch klasgenootjes van Thijs uit VSO-2 en Verburchhof groep 7a van Rens?) Heerlijk relax idee! Wij draaien ons nog 'n keertje om en gaan vervolgens buiten op het terras ontbijten terwijl de vogels fluiten en de leguanen en hagedissen om ons heen lopen. Gezellig! Freek Vonk zou er jaloers op zijn..... Maar naast al deze mooie dieren is er nog iets wat deze dag bijzonder maakt; Thijs mag vandaag dan eindelijk echt gaan zwemmen met de dolfijnen! Thijs begint te stralen en heeft er heel veel zin in. We hoeven ons echter pas om 15 uur te melden op het CDTC dus we gaan eerst een paar uurtjes naar het strand. Thijs zit gelukkig veel beter in zijn vel en is ook relax op het strand. Daarna terug naar ons huisje, even lunchen en relaxen en om half drie lopen we dan voor de eerste keer weer de bekende route naar het CDTC. Dit voelt voor ons allemaal erg goed en Thijs is helemaal blij! Om 15 uur start de intake met Stefanie, de therapeute voor de komende 2 weken van Thijs. Naast Stefanie bestaat het "team" de komende 2 weken uit Anna, de stagaire, Kirsten de dolfijnentrainster en last but not least NUBIA, de dolfijn! Hoe leuk, een oude bekende! En de vorige keren konden ze het heel goed vinden dus dat is super leuk! Tijdens de intake bespreken Stefanie, Wim en ik de doelen voor de komende 2 weken en het half uurtje dat hier voor staat gepland is eigenlijk veels te kort. Maar de hoofddoelen voor de komende 2 weken zijn communicatie (en dan hoofdzakelijk praten) en gedrag. In de tussentijd gaan Rens en Thijs samen met Anna in het sea aquarium kijken. Daarna mag Thijs met Stefanie en Anna mee naar binnen om zich in een stoere wetsuit te hijsen en Rens krijgt een intake voor de kidsclub. Rens zal samen met Isabella en Ian de kidsclub volgen. Even later komt Thijs heel trots naar buiten in een super stoer wetsuit en gaat hij richting het dock voor de eerste sessie. Nou, we hoeven niet te vragen aan Thijs of hij het naar zijn zin heeft. Thijs is super blij en schatert het uit tijdens de watersessies met Nubia en Stefanie. Thijs is heel snel gewend en helemaal bekend. Erg fijn om te zien en het is voor ons langs de kant ouderwets genieten. De eerste sessie bestaat hoofdzakelijk uit kennis maken en elkaar leren kennen. Nou, dit is goed gelukt! Rens heeft het ook erg leuk gehad bij de kidsclub dus top, op naar morgen!

1. Arlette:
    19 februari 2019
    Wat heerlijk om te lezen! En die ‘big smile’ van Thijs op de foto’s zeggen alles! Heel veel succes en plezier de komende 2 weken!
    Liefs Arlet
  2. Mariska ( Haar en Zo ):
    19 februari 2019
    Lekker hoor ! Hier is inmiddels de wekker gegaan voor een nieuwe werkdag ;-)
    Wat leuk om jullie via de site te volgen. Alvast een goede start van de training! Succes en plezier van de komende dagen.
    Verder lekker genieten van het buiten zijn, en de vrije uurtjes
  3. Anneke van Exel:
    19 februari 2019
    Dat is weer een mooie start. Fijn dat Thijs goed in zijn vel zit en geniet.
    Rens veel plezier op de kidsclub.
    Gezellig Esther om jullie verhaal ‘s morgens weer te kunnen lezen. Geniet van deze weken, maar dat hoef ik eigenlijk niet te schrijven. Dat doen jullie.
    Veel plezier.
    Groetjes,
    Anneke
  4. Armando Sylvia Stan en Bodi:
    19 februari 2019
    Super gaaf om te lezen !!
  5. Ymie van Noort:
    19 februari 2019
    Bon dia familie, wat een super zonnige berichten. Fijn dat Tijs, na die ellendig lange vlucht, het nu zo naar z'n zin heeft. En ondanks dat hier ook best mooi weer is, ben ik een beetje jaloers op jullie.
  6. Ferry, Mirjam, Rosa & Saar:
    19 februari 2019
    Jaaaaa Thijs! Eindelijk mocht je weer zwemmen en nog wel met Nubia! Heel veel succes & plezier, goed je best doen en lekker genieten samen met Rens & papa & mama!!! 💙🐬💙