Therapiedag 9 - donderdag 2 maart

3 maart 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vanmorgen tijdens het ontbijt (ja ja, wederom op de veranda, o wat gaan we die thuis missen..........) zei Thijs dat hij alweer wilde werken met Nubia. Nou Thijs, nog even een half dagje geduld. Thijs heeft iedere dag weer ontzettend veel zin om naar het CDTC te gaan. Wat een kanjer is het toch, want er moet echt wel hard gewerkt worden! Onder het eten oefenen we ook weer met de steentjes om Thijs zinnen van ca 4 woordjes te laten maken. Dit gaat hartstikke goed. Het weer is hier nog steeds onstuimig, er waren vanmorgen vroeg ook al wat buien gevallen maar het strandritueel komt gelukkig niet in gevaar! Af en toe een drup maar verder zon en wolken en een stevige wind. Ons buurgezin op het huisjespark is ook op het strand dus dat is weer erg gezellig. Thijs loopt weer veel los op het strand en speelt met de buurjongen Luca van 13 jaar, die ook dolfijnentherapie heeft, heerlijk in zee. Leuk gezicht! Thijs wordt echt zelfstandiger, gaat wat meer zelf ondernemen en zijn gedrag is ook nog steeds ok! Natuurlijk zijn er situaties waar wij niet gelukkig van worden, natuurlijk vraagt hij nog regelmatig veel aandacht, maar met de nieuwe handvaten kunnen we dit veel sneller omdraaien naar positief gedrag. O, wat is dit voor ons waardevol!!! Als we dit thuis ook echt vast kunnen houden dan zijn wij helemaal ontzettend blij!! Het maakt iedere dag namelijk zoveel fijner.... Na de lunch gaat Thijs nog even relaxen in zijn slaapkamer met de Ipad en Rens duikt nog maar eens het zwembad in met de buurkinderen. En dan lopen we om 15 uur weer richting CDTC. Rens gaat weer naar de kidsclub en deze keer mogen Wim en ik mee naar binnen om te zien waar Naemi en Thijs binnen aan werken. Er wordt gestart met de lichaamsbegroeting en nadat Naemi deze heeft voorgedaan mag ik deze met Thijs uitvoeren zodat we dit thuis ook kunnen doen. Thijs is zich na deze begroeting meer bewust van zijn lichaam en is dan beter in staat om te leren. Daarna maakt Thijs met Naemi een puzzel, loopt een parcours over verschillende ondergronden en tot slot springt hij zelf, helemaal los, 5 keer op de trampoline!! Wat knap!!! Even voor de duidelijkheid, hij komt niet los van de trampoline maar wel helemaal zelf, zonder te vallen en zonder steun, 5 sprongbewegingen! Dit kon hij voorheen echt niet. De trampoline is erg goed voor stabiliteit en kracht. Na de therapie binnen ging Thijs naar het dok naar Nubia en ik ging een lesje progressieve spierontspanning volgen om te leren hoe je stress uit je lichaam kunt krijgen. Altijd handig. Na deze les kon ik nog naar het dok om de 2e watersessie samen met Wim van dichtbij te bekijken. De pet was op vandaag en dit ging vrij goed. In de nabespreking gaf Naemi aan dat de motivatie en het leervermogen van Thijs groot is en daarom denkt Naemi dat Thijs nog veel stappen kan maken! Hier wordt je als ouders echt ontzettend blij van!! Dit geeft veel energie om thuis door te gaan met de hele vele nieuwe dingen die we hier geleerd hebben. We kunnen aan de bak! Vanavond met het naar bed gaan zei ik tegen Thijs dat het morgen de laatste keer is dat hij met Nubia gaat zwemmen. Daarna nog 1 dagje vakantie vieren en dan gaan we met het vliegtuig naar huis. Neeeeeee, zei Thijs, hier blijven!! Haha, wat Thijs betreft blijven we nog een tijdje, nou, wat ons betreft ook!

1. Miranda:
    3 maart 2017
    Elke dag is het weer een feest om te lezen hoe Thijs vooruit gaat en hoe jullie genieten daar op de veranda, het strand, de leguanen en natuurlijk met Nubia en met elkaar. Wat jammer dat vandaag alweer de laatste therapie dag is aangebroken. De tijd is voorbij gevlogen! Veel succes en nog maar eens extra genieten van de laatste sessie.
  2. Miranda:
    3 maart 2017
    Wat een feest om elke morgen weer jullie verslag te lezen en te lezen dat Thijs weer zoveel geleerd heeft! Wat jammer dat al zo snel vandaag alweer de laatste sessie is. Geniet er nog maar eens extra van! Veel succes en plezier.
  3. Fam V kester:
    3 maart 2017
    Heel veel plezier nog voor de laatste paar dagen. En wat fijn dat er weer zoveel is geleerd!! En blijf daar nog maar een poosje. Hier is het weer toch helemaal niks.
  4. Sjors, Astrid, Nora en Sepp:
    3 maart 2017
    Wat een geweldige verhalen om te lezen! Fantastisch, dat Thijs het zo goed doet (en jullie natuurlijk ook). Veel succes de laatste therapie vandaag. Zal niet makkelijk worden om afscheid te nemen. Sepp is wel weer blij om Rens te zien! Tot snel!