Therapiedag 8 - woensdag 1 maart

2 maart 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vanmorgen in bed hoorden we het hard regenen. De weersvoorspellingen zijn voor de komende dagen helaas niet goed, veel regen. Maar vandaag hebben we geluk, na de ochtendbui hebben we alleen vanavond nog een buitje gehad! Dus vanmorgen konden we na de vaste rituelen (ontbijtje op de veranda en het huiswerk van Rens) gewoon weer naar het strand! En het was heerlijk op het strand. Temperatuur was hoog maar door de wolken was het prima uit te houden. Op het strand vermaken we ons iedere dag weer prima! Beetje zwemmen, beachbal, volleybal, memory spelen met Thijs.......... Vandaag kreeg Freek, eh Rens nog hoog bezoek op zijn strandbed! Een behoorlijke leguaan wilde Rens wel eens van dichtbij bekijken en hij had zijn vriendje ook nog meegenomen. (zie foto) Thijs dacht vervolgens, O, ik ben ook niet bang van een leguaan dus ik aai hem gewoon even!! De leguaan likte vervolgens aan Thijs zijn hand! Haha, ja, wat een helden he? Vandaag heeft Thijs op het strand weer veel zelf los gelopen en hij is zelf uit de zee komen lopen (loopt vrij stijl). Hij gaat echt goed vooruit! En gedurende de dag proberen we hem ook steeds meer dingen zelfstandig te laten doen. Na de lunch ging Thijs even uitrusten op zijn kamer om daarna weer fit naar het CDTC te kunnen gaan. Nou, of hij echt uitgerust heeft weet ik niet (of weet ik wel!), hij heeft alleen maar liggen geiten en schateren bij filmpjes van de Teletubbies. Heerlijk, wat is hij vrolijk en wat zit hij lekker in zijn vel! En wij allemaal trouwens, dus dit heeft ook een grote invloed op Thijs. Ook het contact met de andere ouders is fijn. Je bent niet de enige met een bijzonder kind, dit voelt ook al zo fijn, haha, sorry, het lijkt de feel good show wel! Bij het CDTC aangekomen mocht Rens met dolfijntrainster Anouk mee, het was dolfijntrainerdag. Vandaag kreeg Rens samen met Isabella alles over de dolfijnen te horen en mochten ze Anouk ook helpen. En ze kregen ook een filmpje te zien van de geboorte van Sami, de jongste dolfijn van het CDTC. (Wij hebben dit filmpje ook meegekeken, prachtig om te zien!) Thijs begon binnen, na de lichaamsbegroeting, te werken met puzzels. Hierbij moest hij vele woorden zeggen. Ook heeft Thijs op de trampoline gesprongen en op de wipplank gelopen voor stabiliteit. Tijdens de watersessies met Nubia heeft Thijs zijn zonnebril weer op moeten houden. Dit ging redelijk goed! En tijdens het zwemmen met Nubia moest Thijs steeds oefenen om de mond dicht te houden. Tussen de 2 watersessies in werd er weer gewerkt aan de mondmotoriek en klanken maken. Daarna nog even spelen en racen met Nubia en toen zat ook de 8e therapiedag er helaas alweer op voor Thijs. En of Thijs weer heeft genoten? Ik ga proberen een video te uploaden (de wifi is niet top) maar probeer dan goed naar Thijs te luisteren.........(zie kopje video's) Tijdens de nabespreking gaf Naemi nog aan dat Thijs de armen lang moet maken tijdens het lopen en hij dit al op begint te pakken. Het opstaan via de knieen begint beter te gaan en Thijs doet veel meer dingen tijdens de therapie zelfstandig. Nou, met deze goede berichten keerden we weer terug naar ons huisje. En wat gebeurde er vanavond in het huisje? Thijs ging opstaan, dit doet hij normaal op een hele bijzonder knappe manier, vanuit zit op de billen in 1 keer zonder handen gaan staan, maar vanavond deed hij dit op de nieuw aangeleerde manier via de knieen!!!! Echt spontaan uit zichzelf! Trots#Trots!! De laatste dagen mogen wat ons betreft nog weken duren...........

1. Arlette:
    2 maart 2017
    Jeetje wat een positieve leuke verhalen weer! En wat een vooruitgang bij Thijs, heel gaaf om te lezen en super knap van Thijs.
    Het is elke ochtend genieten om na het ontbijt jullie verslag te lezen en vanmorgen helemaal met het filmpje! Geniet er alle 4 de komende 2 dagen nog van.

Liefs Arlette
  2. Kees en Ria Duijnisveld:
    2 maart 2017
    Wat genieten we weer van het mooie verhaal . Wat gaat Thijs hard vooruit , niet te geloven . Het is toch knap wat die therapie kan doen . Geniet er nog maar van , het is jullie van harte gegund .
  3. Ferry, Mirjam, Rosa & Saar:
    2 maart 2017
    Mooie verhalen en vorderingen! Super om te lezen...!
  4. Martine:
    Hallo!
    Na even niet op het netwerk te hebben gekund i.v.m. de verhuizing van de school, heb ik vandaag eindelijk bij kunnen lezen!
    Superleuk om weer op de hoogte te zijn van jullie avonturen. Thijs maakt zo te lezen mooie vooruitgangen door. Succes nog met de laatste dagen en geniet er nog van met elkaar!
    Groetjes, Martine
  5. Bianca van Vliet:
    2 maart 2017
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Fijn dat jullie met Thijs weer stappen vooruit maken. Veel succes nog en geniet!