Therapiedag 8 en 9 - woensdag 26 en donderdag 27 februari 2020

28 februari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia! Therapiedag 8, woensdag, dit betekent dolfijntrainersdag voor Rens! En Thijs heeft het er tijdens het ontbijt alweer over dat hij weer heel graag met de dolfijnen wil zwemmen! Nou Thijs, mazzelaar, over een paar uurtjes is het alweer zover. Na weer een prima ontbijtje op ons terras, ja sorry…… ik weet dat het in Nederland slecht weer is, wij genieten er daarom extra van, eten op het terras. Het weer is hier echt top! Na de eerste dagen wat regen gezien te hebben is het nu alleen maar zon, wolken en wind. Deze combi maakt het echt perfect! Zonder de wolken of de wind zou het te warm zijn. Maar het is nu echt heerlijk!! En ook ‘s avonds om 23 uur kun je nog aan je korte broek en slippertjes buiten op het terras zitten. Ok, dus na een prima ontbijtje, buiten…….op ons terras gaan we rond 10 uur weer op ons gemak naar het CDTC. Vandaag zal Thijs samen met Stefanie van de brug af springen, met flippers gaan zwemmen en een duikbril op doen! Dat eerste geloven wij dan nog wel (van de brug afspringen), maar die flippers en duikbril…………????? Binnen bij de therapie hebben ze eerst gesproken over dingen waar Thijs blij van wordt. Hij had zelf verteld dat dit o.a. waren: zwemmen, kus van Kanoa, pizza eten en papa, mama en Rens!! Knap dat hij dit allemaal kon vertellen. Ze gaan hier een poster voor thuis van maken zodat we Thijs soms makkelijker uit bepaalde negatieve situaties kunnen halen. En toen was het watertijd!!!! En ja hoor, ze deden het!!! Samen met Stefanie is Thijs van de brug het water ingesprongen!!! (zie video) Heeeeel stoer en gaaf om te zien! Thijs wordt dan opeens echt een grote vent! Vervolgens plan B, de flippers. Eerst 1 flipper aan, ging goed! Stefanie stopte zijn voet met flipper snel in het water. Toen flipper 2….. even wat tegenstribbelen, maar met behulp van Kanoa (Kanoa ging een liedje zingen en Thijs moest het gebaar hiervoor maken) kregen Julia en Stefanie flipper 2 aan en hopla snel het water in!! In het water hield Stefanie de benen van Thijs naar beneden en ging meteen aan de slag met Kanoa zodat hij zijn flippers zou vergeten. Dit ging allemaal super goed!!!! Thijs accepteerde de flippers super snel en kon er ook al een beetje mee zwemmen! Hij wisselde zijn linker en rechter been keurig af! Wat een topper!!!!! Trots!!!! Daarna plan C, de duikbril. Ja daaaaag, dacht Thijs, dat ga ik mooi niet doen en hij wilde de bril niet op. Stefanie heeft toen een heldere afspraak met Thijs gemaakt. Thijs zou de duikbril 10 tellen opdoen voor Kanoa. Ok, dit vond Thijs een strak plan en jaaaaaaaaa hoor, dit lukte!! Super knap!!!! 10 tellen de duikbril op gehad! Hieruit blijkt ook maar weer dat het goed werkt om met Thijs heldere afspraken te maken. In de nabespreking gaf Stefanie nog aan dat het uit- en aankleden vandaag ook super goed (lees sneller) ging! Daar zijn we blij mee! Kortom, een super goede therapiesessie waarbij Thijs echt wel over zijn grenzen is gegaan!!!!! Zooooooo Trots!!!!  Rens had ook weer een super leuke sessie in het kader van de dolfijntrainersdag. Rens weet nu werkelijk alles van dolfijnen dus als jullie vragen hebben weten jullie hem te vinden! Na de lunch en het chill-uurtje zijn we rond 15 uur naar het strand gegaan. (ja, dat witte zand, dat helder blauwe water en die palmbomen….) Op het strand kwamen we Sepp en zijn familie tegen. (Sepp heeft dezelfde tijd therapie als Thijs en Rens zit samen met zijn 2 broers en zus in de kidsclub) Dit was erg gezellig dus die paar uurtjes op het strand waren zo om! En om deze mooie dag in stijl af te sluiten hebben we onszelf maar getrakteerd op eten bij Hemingway………..= genieten met een grote G!

Donderdag……..jeetje, therapiedag 9………..Na ons traditionele ontbijtje buiten op het terras en een wasje (ja,ja, heel af en toe iets huishoudelijks) gaan we voor de 9e keer naar het CDTC. Thijs wil eerst nog vissen kijken in de boot. Grappig dat hij dat wil. Er ligt bij het sea aquarium een oude boot met een glazen onderkant. Zo kun je heel mooi vissen kijken. Wij, Wim en ik mogen vandaag het eerste gedeelte met Rens mee naar de kidsclub. Daar maken we gezamenlijk een mooie opdracht en mag Rens een briefje voorlezen waarin staat waarom hij zo een super goeie VIB is (very important brother). Wij hebben dit van de week voorbereid en het was erg leuk. Daarna snel naar buiten want Thijs lag alweer met Kanoa in het water met de flippers aan! Hij vond de flippers direct ok! Nou wat een vooruitgang zeg! Ze waren ook nog van een nog hogere brug afgesprongen vandaag, dit was Thijs zijn idee! En……..toen de duikbril weer op…….. Dit ging eigenlijk hartstikke goed! We hebben wel vreselijk gelachen want Thijs had de bril op en hopla, Stefanie duwde gewoon Thijs zijn hoofd onder water om naar Kanoa te kijken. En Thijs vond dit wel ok! Daarna nog een keer de duikbril opgehad, dit was echt een stuk langer dan de afgesproken 20 seconden, Topper!!!! Het laatste kwartier mocht Rens nog op het dok zitten van Thijs. Dit vinden zowel Thijs als Rens super leuk! Aan het begin van de therapie had Thijs met Stefanie en Julia een poster voor thuis afgemaakt. Daar staan allemaal dingen op die Thijs kunnen helpen als hij rood is (boos). Thuis kunnen we bv ook een poster maken voor zelfstandig spelen en met behulp van de timer kunnen we Thijs leren af en toe langer zelfstandig te spelen. Daarnaast hebben ze ook aan het stemgeluid gewerkt. Thijs praat soms super hard. Ze hebben gewerkt met de stem van de leeuw. Hoe praat de leeuw? En ze hebben gewerkt met de stem van een muisje. Hoe praat een muisje? Dit begreep Thijs heeeeel goed! Op de vraag wat vindt mama ervan als Thijs als een leeuw praat zei Thijs: rood! Haha, geweldig! Helemaal goed! En op de vraag wat vindt mama als Thijs als een muis praat zei Thijs, groen! Super! Hij snapt dit heel goed! Dit kunnen we thuis ook heel goed gebruiken door aan te geven: Thijs je praat nu als een leeuw. Praat maar als een muis. Kortom, het was weer een fijne therapiesessie! Om 13 uur waren we weer thuis voor de lunch, chillen en wat schrijven voor het blog en de rest van de middag doorgebracht op het strand. Vandaag liep er een leguaan rond, zo grappig om te zien. Je leeft hier echt een beetje in een andere wereld. En die wereld is niet zo slecht kan ik jullie vertellen! Rens heeft op het strand 2 nieuwe Amsterdamse vrienden sinds een aantal dagen. Helemaal leuk. Aan de bar bij Chill hebben ze dan ook Ajax zitten kijken (tegen Getafe). De vader van 1 van die jongens heeft de grootste skybox in de Arena dus ja hoor, Willempie en Rens mogen daar binnenkort een wedstrijdje kijken! Mazzelaars!

1. Miranda:
    28 februari 2020
    Wat een avonturen weer! Gaaf hoor. Nu gauw genieten van jullie laatste therapiedag. Maar jullie hebben ook genoeg oefenmateriaal voor thuis gekregen denk ik zo. Fijn hoor.
  2. Kees en Ria Duijnisveld:
    28 februari 2020
    Wat een mooi verhaal weer om te lezen.Wat doet Thijs goed zijn best.Dat is voor jullie genieten.Groetjes van de Elzenhof
  3. Arlette:
    Hoi hoi,

Wat maakt Thijs een grote stappen, super knap!
    Dat moet voor jullie ook erg tof zijn om te zien.
    En Rens; die heeft zo te lezen ook een gave tijd (en een heel mooi vooruitzicht ⚽️ )

Heel veel plezier en succes de laatste dag!
    Liefs Arlette
  4. Mandy Van Andel:
    Trots op jou Thijs 👍😁
  5. Shirley:
    28 februari 2020
    Gaaf om te lezen! Zo trots Thijs!
  6. Ferry, Mirjam, Rosa & Saar:
    Goedzo Thijs! 💪🏻