Weekend - 22 en 23 Februari 2020

24 februari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia! Met mezelf afgesproken dat ik het verslag over het weekend kort ga houden, ik zit namelijk liever buiten met een wijntje op het terras……….. of ga liever het zwembad in…………. of ga liever naar het strand of ga liever chillen of ga liever met dolfijnen zwemmen of………… Sorry maar alles is hier zo heerlijk dat schrijven eigenlijk zo zonde is! De zaterdag begon vroeg, om 8 uur mochten wij ons al melden voor de family swim. En ook al was het voor ons al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel decadent voor de 5e keer, het blijft een fantastische ervaring! Rens, Wim en ikzelf hebben dan ook super genoten van het zwemmen met Kanoa. Thijs stond deze keer langs de kant te kijken met Julia, de assistent therapeut van het CDTC. Haha, voelt hij ook eens hoe dat is! Vervolgens met de auto naar Sheta Boka gereden, fantastisch mooi, zie foto’s en video. Langs Westpunt doorgereden naar Blue Lagun. Daar hapje gegeten, fantastisch uitzicht met kloof over zee en door naar Willemstad. Daar nog even geslenterd door de stad en onderweg al veel van de voorbereidingen voor de grote carnavalsoptocht van morgen gezien. En toen moe maar zwaar voldaan naar het vakantiehuisje terug gereden en daarna allemaal even lekker bijkomen. Thijs was vandaag echt super lief, heel relaxed en probeert echt zoveel meer te vertellen, het lijkt wel of hij meer nieuwe woorden gaat gebruiken. Tante Miranda zei al dat Thijs een grote boef is, lekker extra je best doen bij de dolfijnen zodat je vaker mag, haha!!! Ja die slimmerd!!! Want hier merken we ook weer dat Thijs zoveel meer begrijpt dan je vaak denkt……. Zondag was een super chill dagje. Door het tijdverschil worden we allemaal toch vroeg wakker. Dus hup, bedje uit (we slapen hier trouwens erg lekker) en even een rondje hardlopen. Dit moet je echt niet te laat doen want dan is het veels te warm. Maar om 7.30 uur is het ook al flink zweten, heerlijk! Ontbijtje op ons welbekende terras onder toezicht van al onze huisdieren (dit gaan we thuis echt missen, je kunt gewoon altijd buiten eten) en aan het einde van de ochtend naar het strand gelopen. Wij liggen eigenlijk altijd bij Chill op Mambobeach, een superplekkie. De “Gordijntjes” kwamen ook naar het strand. Dit was erg gezellig en we hebben ouderwets een  cappucino met ze gedronken langs de kustlijn. Voorheen deden we dit dagelijks maar doordat we een andere therapietijd hebben komt dit er op de therapiedagen niet van. Verder zijn er weer wat partijtjes beachtennis uitgevochten en de dag vloog voorbij. Uiteindelijk was het opeens al zo laat dat we maar niet meer naar de carnavalsoptocht zijn gegaan. Voor Thijs is rust ook wel even goed want vanaf morgen mag hij weer 5 dagen aan de bak! Heerlijk!

1. Arlette:
    24 februari 2020
    Wow, dat zijn nog eens fijne berichten en mooie foto’s!
    Heerlijk om, terwijl het hier weer eens stormt en de werkweek inmiddels is begonnen, op afstand met jullie mee te genieten.
    Thijs, ga zo door met de therapie!
    En allen geniet ervan!
  2. Mandy Van Andel:
    24 februari 2020
    Wat gaaf de family swim. Haha hoe vond Thijs dat? Haha hij is inderdaad een boef. Wel goed dat hij het laat zien 👍. Wat een gave foto's😁
  3. Ymie van Noort:
    Alaaf Curaçao,
    Super, zo'n family-swim. Mocht Thijs de gebaren maken voor Kanoa? Kan hij vast al erg goed want hij doet wel heel erg zijn best, vind ik.
    Hier zijn we hartstikke jaloers op jullie en het weer daar. We hebben net de 3de storm in 2 weken gehad en het regent ook nog bij bakken dus we zijn het een beetje zat.
    Ik heb prachtige foto's van het carnaval bij jullie gezien maar ik kan me indenken dat het te druk zou zijn geweest voor Thijs. Ook beter voor jullie oren want het ritme van de tumba-muziek ligt ons niet zo. De optochten hier zijn bijna nergens doorgegaan, rot-weer!!! Maar na regen komt zonneschijn en anders nemen jullie die straks maar voor ons mee. Zou fijn zijn.
    Doei.
  4. Jennifer Poldervaart:
    24 februari 2020
    Wow Esther wat een heerlijke berichten weer! wat gaaf dat jullie het zo goed hebben en Thijs zo geniet en vooruit gaat. Leuk om mee te lezen vanuit het druilerige Nederland ;-) Groetjes Jennifer
  5. Ferry, Mirjam, Rosa & Saar:
    24 februari 2020
    Dat gaat goed daar! Geniet er van!
  6. Edwin Duijnisveld:
    24 februari 2020
    Es, het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Njoy!
  7. Judith van Halem:
    24 februari 2020
    Klinkt goed allemaal, fijn om mee te lezen en heel veel succes in de 2e therapieweek !