dinsdag 26 februari - therapiedag 7

27 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Vanmorgen werd ik wakker door behoorlijk wat lawaai. Was dat nu de harde wind? Een glimp naar buiten en ik wist genoeg, het hoosde werkelijk met bakken uit de hemel. Ik vermoed, nee ik weet wel zeker dat hier het werkwoord hozen vandaan komt! Wim en Rens mochten vanmorgen meteen aan het werk, boodschappen doen voordat we de huurauto in moesten leveren. Nog even 1 keer groot inslaan, want Thijs eet hier als een bootwerker! Komt dit door het harde werken? Geen idee eigenlijk want Rens “bootwerkt” net zo hard mee of nog harder. Na het ontbijt wandelen we naar het....... ja, 1 keer raden,.......... goed! ....het strand. De lucht is weer helemaal opgeklaard en het zonnetje schijnt uitbundig. Na een heerlijke cappucino langs de kustlijn verlaat ik echter al snel de mannen op het strand want ikzelf heb een afspraak met Mirte, de psychologe van het CDTC. Uiteindelijk hebben Mirte en ik een heel fijn en goed gesprek en met bepaalde dingen wil ik in Nederland zeker aan de slag gaan. Bij terugkomst op het strand mocht ik meteen aan de bak voor de beachtennis competitie. Mirjam, bedankt voor je support, er was vandaag echter nog geen winnaar. Allemaal 1 potje verloren en 1 gewonnen. De spanning stijgt en dit gaat een vervolg krijgen. En toen was het alweer veels te snel tijd om richting huisje te gaan, lunchen, chillen en tassen klaarmaken voor therapiesessie 7. Rens moet vandaag ook een tas meenemen want zij gaan met de kidsclub naar het strand. Na een enthousiast weerzien met Stefanie en Anna ging Thijs binnen met de dames aan de slag. Zij hadden een toneelstukje ingestudeerd in het kader van de emoties. Anna had de bril van Stefanie kapot gemaakt en dit vond Stefanie niet leuk. Thijs reageerde echter nergens op en keek net alsof hij naar een soap keek en bleef alleen maar blij! Haha, is Thijs nu zo hard vooruit gegaan of is het acteertalent van Stefanie en Anna onder de maat??? Daarnaast moest Thijs net als op de andere dagen spontaan vertellen over foto's en is er op de letter G geoefend. Thijs maakte binnen ook weer spontaan een paar mooie zinnen: Wij gaan zwemmen en Wij gaan Nubia toe. Genoeg gewerkt denkt Thijs, op naar het dock! Nou, over de watersessies kan ik blijven schrijven dat Thijs enorm geniet van het begin tot het einde. Dit hebben we niet eerder zo sterk gezien. Stefanie vertelde ons na afloop dat Thijs wederom erg vrolijk, maar ook rustig en kalm was. Hij denkt beter na en vraagt dingen die hij wil.  Thijs moest ook zelf stukjes zwemmen naar het dock. Dit ging hartstikke goed! (zie filmpje) Tussen de 2 watersessies in werd er op het dock weer geoefend met woordjes met de letter G. En tot slot nog even zwemmen met Nubia. Wij merken zelf dat Thijs echt meer zinnen gaat zeggen. Rens vertelde ons vandaag ook spontaan dat hij vindt dat Thijs beter zinnen gaat maken. Thijs weet inmiddels ook goed dat hij met "uh uh.." niets voor elkaar krijgt. Hij moet het met woorden vertellen. Natuurlijk kan hij dit niet altijd maar hij moet in ieder geval een poging doen en daar moeten wij hem met z'n allen bij helpen. We moeten bij "uh" zeggen, vertel het maar met woorden. En hem daarna eventueel op weg helpen. Rens had bij de kidsclub een speurtocht gedaan, wat gewerkt in het brusjesboekje en daarna zijn ze nog naar het strand geweest. En met 2 blije jongens verlieten we vandaag het CDTC. Afijn, het was vandaag een heerlijke dag! Tot slot willen we nog even zeggen dat we het erg leuk vinden om al jullie reacties te lezen. Iedereen dan ook de groetjes van ons allemaal!

1. Mariska ( Haar en Zo ):
    27 februari 2019
    Wederom weer mooi om te lezen!
    Zet hem op nog
  2. Ymie van Noort:
    27 februari 2019
    Bon dia nat Curacao, Weten jullie nu ook hoe een tropische regenbui is! Wees blij dat het 's nachts gebeurde want tijdens zo'n hoosbui komt het leven op het eiland helemaal stilstand, zijn winkels gesloten en staan straten blank. De zee zal de komende dagen ook wel minder helder zijn want er spoelt van alles die kant op. Weer een ervaring rijker! Verder kan ik, net als alle andere volgers, alleen maar zeggen dat ik verbaast en blij ben over het plezier en de vorderingen die Thijs maakt.Geweldig!!! En natuurlijk win jij dat Beach tennistoernooi Ester. Girlpower. Doei, Ymie.
  3. Aad en Lidy:
    27 februari 2019
    Heerlijk om 's-morgens jullie verhalen te lezen tijdens mijn vakantie met de Hollandse zon als ik thuis ben en het hele gezin aan het werk is.
    Thijs en Rens komen jullie snel een keertje pannenkoeken eten? Kunnen wij van jullie mooie verhalen genieten.
    Er zijn weer mooie stappen gezet.
    Nog een hele fijne en leerzame vakantie.
    Groetjes Aad en Lidy
  4. Kyona van Noort:
    27 februari 2019
    leuk dat Thijs het zo goed doet. groetjes Kyona.
  5. Ronald, Carola, Lynn en Thom:
    27 februari 2019
    Wat een avontuur maken jullie weer mee, geweldig om te lezen!!!
    4 hardwerkende kanjers, super👍💪😃
    Geniet nog even , vooral van elkaar, dat is het belangrijkste 💋