donderdag 28 februari - therapiedag 9

1 maart 2019 - Willemstad, Curaçao

6.15 Curacao. Thijs ontwaakt! Oeii, de vogeltjes fluiten nog niet eens. Dat is trouwens wel grappig (niet dat Thijs vroeg wakker is), maar als je hier ’s morgens vroeg wakker wordt en je weet niet hoe laat het is luister je even naar buiten. Hoor je de vogels? Hoor je ze niet dan weet je dat het nog geen 7 uur is. Heel handig! Maar om op Thijs terug te komen, wel beetje te vroeg vandaag! Voordeel is wel dat je extra lang kunt genieten van de dag! Verder starten we weer relax op met een ontbijtje op de veranda, wat reacties lezen op het dagboek en daarna ons wandelingetje naar the beach. De cappucino ditmaal niet met de voetjes in zee maar op een strandbedje onder een palmboom. Ook prima! Daarna wordt er al snel een begin gemaakt met de beachtennis competitie. Tussendoor worden er nog wat mooie vissen bekeken door een snorkelbril en uiteraard spelen we spelletjes met Thijs. En tot slot volgt de ontknoping van de beachtennis competitie. De uitslag is wat divers. Wim heeft gewonnen (denkt hij) op basis van doelsaldo. Rens heeft gewonnen (denkt hij) op basis van onderling resultaat. De werkelijkheid is dat iedereen een potje heeft gewonnen en een potje heeft verloren. Dat heet gewoon gelijk spel! Helaas, alweer tijd om naar het huisje te gaan voor de lunch. Daarna mag Thijs even rusten en mag Rens wat aan zijn spreekbeurt gaan doen. Thijs is vandaag best moe en valt ook meer terug in oude gewoontes; Uh, Uh zeggen en gewoon losse woorden roepen in plaats van zinnetjes maken. Maar ja, het is ook niet gek, hij moet de hele week hard werken. En niet alleen tijdens de therapie bij het CDTC maar ook de rest van de dag! En dan is het alweer tijd om naar het CDTC te gaan. Vandaag is het een speciale dag voor Rens. De ouders mogen in het begin even mee naar de kidsclub. Daar doen we een paar leuke spelletjes en overhandigen wij Rens een brief waarin staat waarom wij Rens zo’n geweldige brus vinden! Thijs is ondertussen binnen gestart met de therapie en tegen dat tijd dat wij uit de kidsclub komen ligt Thijs al in het water te gieren van de lach met Nubia. Ondanks dat Thijs wat moeier is vandaag geeft hij werkelijk alles, heeft hij ontzettend veel plezier en is hij super enthousiast. Het is echt top, wat een big smile en Thijs blijft allebei de watersessies schateren! Het laatste kwartier mag Rens vandaag ook nog even het dock op voor o.a. een handshake met Nubia. Tussen de 2 watersessies in heeft Thijs op het dock gewerkt aan woorden met B en G en dit ging goed. Na afloop vertelde Stefanie ons dat Thijs inderdaad wel vermoeider was vandaag. Binnen in de therapieruimte werd er eerst weer gewerkt aan het herkennen van emoties en het vertellen welke emotie er hoort bij een bepaalde situatie. Dit ging goed. Daarna moest Thijs weer spontaan vertellen aan de hand van een foto maar dit ging beduidend minder. Er kwamen geen mooie zinnen uit. Tijdens de watersessies kreeg Thijs wel weer zoveel energie van Nubia dat het maken van de zinnetjes wel veel beter ging! Al zijn energie had hij voor Nubia bewaard, slimmerd! En toen zat de een na laatste therapiedag er ook alweer op. Wat een ellende ;) Vanavond mag Thijs op tijd naar bed, op naar morgen want dan mag hij nog 1 keer knallen met zijn grote vriendinnen Nubia en Stefanie!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke van Exel:
    Hallo allemaal,
    Wat een gezellige verhalen allemaal. Nog mooier dat er zulke grote vorderingen zijn gemaakt. Wat doe jij je best Thijs!!!! Heel veel plezier vandaag. Misschien een beetje dubbel nu. Geniet nog even van wat Curacao nog meer te bieden heeft en dan heerlijk nagenieten.
    Groetjes,
    Anneke
  2. Silvia v.d. Voort:
    1 maart 2019
    Goedemorgen allemaal, wat hebben wij hier in Nederland weer genoten van jullie verhalen. Super veel plezier met de laatste therapie dag.
    En wat een vorderingen weer voor Thijs!!! dat allemaal omdat hij zo super goed hard kan werken. Daar mag je heel trots op zijn.
  3. Natasja van Staalduinen:
    1 maart 2019
    Wat zijn de dagen voorbij gevlogen zeg! We hebben iedere dag genoten van jullie verhalen. Geweldig om te lezen hoe Thijs nu al vooruitgang heeft gemaakt!!
    Twan kon je niet wijsmaken dat Thijs met Nubia zwemt, voor hem is het gewoon Bonnie😂
    Geef Stephanie en Nubia maar een dikke knuffel! Veel plezier vandaag en geniet optimaal van jullie laatste therapiemomenten.😍
    Liefs, Natasja en Twan
  4. Ferry, Mirjam, Rosa & Saar:
    Nog één keer Thijs! Man, wat heb jij hard gewerkt! Je bent een topper! 💪🏻
  5. Arlette:
    1 maart 2019
    Wat gaat de tijd snel zeg! Heel veel succes en plezier allemaal deze laatste therapie dag! Zet hem op Thijs 👍🏻
  6. Ymie van Noort:
    1 maart 2019
    Bon dia tennisclub, Mannen hé Es, ze verzinnen van alles om maar de beste te zijn/ lijken. ik hoop dat Thijs deze laatste dag noch een keer kan vlammen en volop genieten maar ik kan me ook goed voorstellen dat hij moe is. Hij heeft zo z'n best gedaan. Het kan ook best zijn dat hij zich een beetje verdrietig voelt omdat hij weet dat hij afscheid moet nemen van Nubia en Stefanie. Ik hoop dat deze laatste dag toch voor iedereen bijzonder wordt. Liefs, Ymie.
  7. Esther:
    1 maart 2019
    Jeetje wat zijn de dagen voorbij gevlogen! Maar wat een mooie verhalen en wat een mooie resultaten zeg! Heel veel plezier nog eventjes en zet m op Thijs op de laatste dag 💪😘😘