Zondag 16 februari 2020

17 februari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia! Om te beginnen hebben we hebben goed nieuws en slecht nieuws…. Laten we maar met het slechte nieuws beginnen, dan hebben we dat maar gehad en kunnen we doorgaan met alleen maar positief nieuws! Vrijdag 14 februari vlogen we dan eindelijk naar Willemstad. We hebben al heel wat meegemaakt tijdens het vliegen met Thijs en dachten dat we het ergste allemaal wel gehad hadden. Het tegendeel was echter waar…. Thijs werd na anderhalf uur flink ziek en heeft tijdens de vlucht maar liefst 5 keer gespuugd. En ik kan jullie wel vertellen dat dit niet netjes in een spuugzakje gebeurt….. De hele vlucht zaten Wim en ik dus continue gereed met een vuilniszak om de volgende keren wel op te proberen vangen. Verdere details zal ik jullie besparen. Maar ook deze keer kwam het vliegtuig na 10 uur vanzelf weer op de grond en Thijs klaarde gelukkig ook weer helemaal op! Bij aankomst op de luchthaven verliep alles verder vlot en binnen anderhalf uur zaten we in ons wel zo geliefde huisje nummer 214 bij Bon Bini! Het voelde werkelijk als thuiskomen! Best bijzonder en het voelde zo goed dat we de reis gelukkig al bijna waren vergeten!!

Zaterdag hebben we kunnen genieten van een lange dag! Thijs had al zoveel zin in de dolfijnentherapie dat hij het om 4.45 uur wel genoeg vond! Met moeite hebben we het nog een uurtje kunnen rekken maar om 6.30 uur waren we er met z’n allen uit om van het mooie leven hier te kunnen genieten. Op de veranda van ons huisje krantje lezen terwijl de vogels voor een mooi achtergrondmuziekje zorgen…. Tijdens het ontbijt zei Thijs: vakantiehuis, eindelijk!!! Dit klonk zo grappig en ook niet de makkelijkste woorden… De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan en doorgebracht in ons prachtige huisje en aan het strand bij Mambo beach. Heerlijk! Temperatuur voor de thuisblijvers ca 28 graden, meer dan prima met een wolkje en windje erbij uitermate goed uit te houden! Op de terugweg van het strand nog wel even langs het CDTC (Curacao Dolphin Therapie Centre) gelopen (dit voelt zo fijn daar!!!) en al wat dolfijnen kunnen spotten!!

De zondag begon bij jullie wellicht stormachtig, bij ons begon hij wederom vroeg! Thijs hield het om 5 uur mooi voor gezien! Lang leve de I-pad zodat wij nog even iets langer ons bed konden testen. En ik kan jullie vertellen, prima bedden! Na een ontbijtje op ons befaamde terras onder toezicht van de nieuwsgierige leguanen zijn we rond de middag naar het strand vertrokken. Onze kennissen die we 3 jaar geleden op Curacao hebben ontmoet (Marja, Patricia, Luca en Isabella, Luca volgt ook dolfijnentherapie), kwamen nog gezellig langs op het strand. Verder wat gesnorkeld en de eerste potjes beachtennis gespeeld. Was een prima dagje! En nu op naar morgen, Thijs kan bijna niet langer wachten, wij hebben er alle 4 ook heeeeeeeeel veel zin in! We weten inmiddels dat onze therapie-tijd 10.30 tot 12.30 uur is en dat Thijs therapie zal krijgen van Stephanie! Dit is erg leuk want Thijs had vorig jaar ook therapie van Stephanie en dat was 1 groot feest! De dolfijn is nog onbekend, dat is nog een verrassing voor morgen!

1. Anneke van Exel:
    17 februari 2020
    Hallo allemaal,
    Wat fijn dat na een vervelende reis alles er weer positief uitziet. Nu lekker genieten. Op naar de eerste sessie.
    Veel plezier.
    Groetjes,
    Anneke
  2. Ymie van Noort:
    17 februari 2020
    Bon dia familie,
    Niet best, die reis. Op de terugweg nog meer reisziekte tabletjes? Curaçao ziet er nog steeds uit als een paradijsje zie ik op de foto's. En wat een mooi vakantiehuisje hebben jullie, lijkt lekker ruim te zijn. En nu op naar de dolfijnen en naar Stefanie. Ben nieuwsgierig welke dolfijn Thijs deze keer krijgt. Maakt misschien ook niets uit, ze zijn allemaal lief. Thijs, heel erg je best doen. De rest van de club natuurlijk ook, maar vooral genieten. Tot schrijfs, Ymie.