Therapiedag 1 - Maandag 17 februari 2020

18 februari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na een goede nacht, de heren Thijs en Rens waren nu gelukkig pas om 7 uur wakker, was het dan zover, de eerste therapiedag! Tijdens het ontbijt zei Thijs vanmorgen spontaan: dolfijn zwemmen, eindelijk! En om 9.45 uur gingen we dan voor de eerste keer weer op pad naar het CDTC. Vandaag mochten we ons al om 10 uur melden in plaats van ons vaste tijdstip 10.30 uur. Dat komt omdat de eerste dag het anamnese-gesprek plaatsvindt. Dit is een sjiek woord voor intake-gesprek. Daarin worden hoofdzakelijk de doelen besproken voor de komende 2 weken. Het hoofddoel voor Thijs is praten, praten, praten, praten, praten, praten en nog eens praten. Daarnaast hebben we nog een aantal subdoelen waaronder minder snel boos worden, zelfredzaamheid, spel en concentratie. Het weerzien met Stefanie, de therapeute, was superrrrr leuk!! En naast Stefanie bestaat team Thijs de komende 2 weken uit Julia, de stagiair (Julia is ergotherapeut, komt uit Zwitserland en spreekt maar liefst 5 talen), Jennifer, de dolfijnentrainster en last but not least……. Kanoa, de dolfijn! Geen Nubia deze keer, dat is even wennen voor Thijs maar het is wel super leuk dat er nu een mannetje in team Thijs zit! Want Kanoa is een lief, beetje gek, beetje dominant mannetje. Tijdens de intake heeft Thijs samen met Julia en Rens een stoer wetsuit uitgezocht en Thijs mag daarna meteen door naar het dok. Rens wordt door Laura opgehaald voor de kidsclub waar nog 2 jongens en een meisje van tussen de 11 en 15 jaar zijn dus dat is hartstikke leuk. En Wim en ik mogen weer gaan genieten van de watersessie van Thijs. Lang hoeft Thijs niet te wennen aan Kanoa en Stefanie, binnen enkele minuten horen we de bekende schaterlach van Thijs door het bassin galmen! Yes, daar worden we blij van!! Na een hele lange watersessie mag Thijs zich gaan douchen en omkleden en hebben wij een afrondend gesprek met Stefanie. Stefanie gaf al eerder aan dat ze Thijs enorm vooruit vindt gegaan tov vorig jaar. Hij maakt veel langere zinnen en zijn begrip is groter geworden. Thijs hoefde niet meer te wennen aan Stefanie, het was alsof ze doorgingen waar ze vorig jaar waren gebleven. Thijs was ook heel snel goede vriendjes met Kanoa en de eerste knuffels werden al snel uitgedeeld. En Thijs zei tijdens de therapie al hele zinnen zoals: ik vind zwemmen met Kanoa leuk!!! Topper! Daarnaast moet Thijs zelf ook stukjes zwemmen naar het dok, vindt hij niet het leukste maar is wel goed voor Thijs! Met een moe maar voldane Thijs en een vrolijke Rens die het leuk had gehad bij de kidsclub, vertrokken we weer richting ons vakantiehuisje. Even bijkomen, lunchen en de rest van de middag doorgebracht op het strand. Heerlijk temperatuurtje, potje beach tennis (tante Miranda, Rens staat op kop op dit moment maar dat laten we natuurlijk niet te lang gebeuren….), beetje zwemmen, geen straf! Zeker niet als je hoort dat Nederland de volgende storm Dennis op bezoek heeft. Vanavond in het huisje laat Thijs nog even horen waar we hier eigenlijk voor zijn: Mama, mag ik nog een keer met Kanoa zwemmen?? Wow!!!! Dat is een zin van 9 woorden!!! Topper!!!!!!!!! Hier doen we het allemaal voor!!! Tot slot wil ik nog even melden dat ik niet iedere dag een verslag zal schrijven, kost iets teveel tijd, maar we zullen jullie wel een paar keer per week op de hoogte houden van alle ontwikkelingen! Tot later!

1. Corry Gardien:
    18 februari 2020
    Heerlijk dat het allemaal zo goed verloop en dat Thijs er ook echt zin in heeft allemaal plus punten , dus genieten met zijn alle
  2. Sjors, Astrid, Nora en Sepp:
    18 februari 2020
    Super leuk om weer te lezen! Fijn, dat de eerst therapiedag goed is verlopen! Veel succes en plezier!
  3. Martine:
    18 februari 2020
    Wat een goede berichten over de eerste therapiedag van Thijs.
    Fijn dat in Curaçao de vooruitgang m.b.t. het praten ook gezien wordt:) En wat gaaf die lange zinnen die Thijs maakt!
    Heel veel succes de komende tijd!
  4. Ymie van Noort:
    18 februari 2020
    Bon dia Korsou. Wat een geweldige berichten over de eerste sessie. Kan niet beter, toch?!!! Die Thijs, hij blijft iedereen verbazen. Super! Leuk, een mannetjes dolfijn. Zijn het nu kerels onder elkaar. Kan niet mooier. Hoor het vervolg nog wel eens. Geniet verder van zon en zee, zalig.
  5. Alexander Spuijbroek:
    18 februari 2020
    Bijzonder om te lezen dat Thijs het zo snel weer oppakt met Stefanie en dat hij beter leert praten. Lekker genieten en ontspannen! Groetjes vanuit De Lier
  6. Mariska ( Haar en Zo ):
    18 februari 2020
    Wow !! Dat doet de reis een klein beetje vergeten.
    Wat een goede en mooie momenten !
  7. Anneke van Exel:
    18 februari 2020
    Wat een mooie berichten. Fijn dat het zo goed gaat.
    Anneke
  8. Mandy Van Andel:
    18 februari 2020
    Wat fijn dat Thijs weer dezelfde therapeute heeft. Goed om te horen dat hij/ jullie het naar jullie zin hebben. Wat goed dat hij zulke mooie zinnen maakt. Veel plezier nog en lekker genieten met zijn allen.

Mandy
  9. Rob - Miranda - Laura en Kyona:
    18 februari 2020
    Heel veel plezier Thijs en ook Rens.
    Groetjes, Laura en Kyona
  10. H. A. J.:
    Good luck and fun for Thijs with Dolphintherapy
    nice holiday and good rest on Curacao
    Greetings
    Halina, Andreas and Johan.
  11. Edwin Duijnisveld:
    18 februari 2020
    Goed bezig Thijs! Veel plezier allemaal.
    Edwin, Sandra, Viggo, Owen en Derby
  12. Ferry, Mirjam, Rosa & Saar:
    Goede berichten! Mooi zo! Veel plezier hoor...😁
  13. Sylvia Schroder:
    19 februari 2020
    Thijs je bent een Topper!! Heel veel plezier!
    Armando, Sylvia, Stan & Bodi
  14. Mandy Van Andel:
    Lieve Thijs,
    We missen jou.
    Veel plezier en tot snel.

Liefs,
    VSO 2
  15. Arlette:
    19 februari 2020
    Wow wat een geweldig fijne start van de therapie! Dat doet de heenreis hopelijk een klein beetje vergeten. En hoe knap die volzinnen van Thijs, topper!
    Geniet se!
  16. Carin:
    Heerlijk om te lezen.
    Wat goed van Thijs die hele zinnen.
    Stephanie zal idd een groei zien. Top he? Ja gelukkig zien wij dat ook. Topper is het. Geniet lekker met elkaar. Liefs van hier.
    Carin