Donderdag 21 februari - therapiedag 4

22 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Wat leuk om al jullie reacties te lezen! Iedere ochtend lezen we de reacties voor tijdens het ontbijt. Thijs vindt dit erg leuk maar wij ook! Thijs wil graag even antwoord geven op de vragen van zijn klasgenootjes van VSO-2. Omar, de filmpjes kunnen jullie onder het kopje video's bekijken maar juf Daniella weet dat inmiddels. Geni, jij krijgt van mij een dikke knuffel!! Walid, ik ben nog steeds heeeeeeel erg blij. Selvi, Nubia is echt heel lief voor Thijs. Sheima, ik vind jou ook lief en Robin, ik mis jullie allemaal, maar kom nog niet naar huis! Tijdens het ontbijt vertelde Thijs ons toevallig ook spontaan dat hij hier wil blijven en niet naar huis! Haha, die Thijs, iedere ochtend vraagt hij meteen, Ik wil nog keer Nubia zwemmen! Ja hoor, je hebt weer geluk, vandaag mag je weer met Nubia zwemmen! Na het ontbijt gaan Wim en Rens boodschappen doen. En daarna gaan we weer even lekker een paar uurtjes onder de palmbomen vertoeven op het witte goud. Als ik met Thijs een spelletje ga doen op het strandbedje zet ik mijn voeten op het bedje. Dit mag niet van Thijs (wat ik al had verwacht). Ik leg Thijs uit dat ik dit erg fijn vind en dat hij dit ook mag doen. Na twee keer zeggen accepteert hij dit en het mag! Dit is al echt een verandering in gedrag, dit zou hij voorheen niet accepteren! Het lijkt ook al beter te gaan om Thijs uit bepaalde emoties te krijgen. Maar Thijs zit nu zo goed in zijn vel dat het lastig is om dit te oefenen!!! Haha, ieder voordeel heeft ook een nadeel.... Wim en Rens gaan nog snorkelen in de zee en hebben hele mooie vissen gezien! Tijdens de lunch in ons huisje staat Wim nog in de keuken (ja, jullie lezen het goed, haha!) maar de jongens willen gaan eten want ze hebben honger. Roept Thijs opeens, Papa zitten!! We keken allemaal verbaasd, zo gaaf dat hij dit spontaan riep! Om kwart voor 3 loop ik deze keer alvast alleen naar het CDTC want er is een workshop "broers en zussen in het gezin". Dit was interessant. Hoe is het om een "brusje" te zijn? (broer of zus van iemand die veel extra zorg nodig heeft) Waar kun je tegenaan lopen en waar moeten wij als ouders op letten? Na de workshop kon ik direct door naar het dock want Thijs lag al bijna in het water met zijn vriendin Nubia! Tijdens de watertijd was het weer volop genieten. Het lijkt wel of Thijs nog veel meer geniet dan vorige keer. Hij gaat in ieder geval weer schaterend door het water samen met Stefanie en Nubia. Lekker stel!  Tijdens de therapie hebben wij het aan de kant ook gezellig met de andere ouders waaronder Patricia en Marja. Hun zoon Luca heeft ook therapie en we hebben hun hier 2 jaar geleden tijdens therapie leren kennen. Echt bijzonder dat we nu weer samen therapie hebben. Aan het einde van de therapie laat Romy, de hoofddolfijntrainer Nubia een paar salto's maken. Dit is echt heel erg knap en iedereen applaudiseert! Behalve Thijs.... Thijs wil dat Nubia gaat springen en hij doet uit zichzelf het gebaar om de dolfijn te laten springen. Jammer Thijs, morgen weer nieuwe kans. Na de watersessies volgt de nabespreking met Stefanie. Ze zegt dat Thijs heel alert was, eigenlijk net als alle andere dagen en hij heeft weer enorm genoten. Wel is hij helemaal uitgeteld, maar goed, dat is niet raar! Binnen heeft Thijs eerst weer gewerkt met foto's en plaatjes. Ze werken aan het uitlokken van spontane taal. Dit gaat erg goed. Daarna hebben ze aan articulatie gewerkt. Met name aan de P en de W. Het valt Stefanie op dat Thijs een goed geheugen heeft. Tijdens de 2 watersessies op het dock hebben ze naast de mondmotoriek ook weer gewerkt aan de articulatie. En tijdens het zwemmen moet Thijs steeds mooie zinnen maken. Stefanie is erg tevreden en wij ook!  Rens heeft weer een leuke middag gehad bij de kidsclub. Ze hebben een speurtocht gedaan, een dolfijnenshow gekeken en nog aan het brusjesprogramma gewerkt. Hmm, ik ken donderdagmiddagen waarop ik geen dolfijnenshow zie. Kortom, weer een hele mooie dag vandaag en we lopen dan ook moe maar voldaan terug naar ons huisje waar we gaan eten en lekker chillen, zoals dat hoort hier op Curacao!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Shirley:
    22 februari 2019
    Fijn dat jullie zo genieten en Thijs het zo goed doet. Zo leuk om elke dag te lezen...
    Heel veel succes en plezier nog.
    Gaaf dat Thijs met zijn bekende dolfijn Nubia weer aan de slag mag dit jaar...
    Zet hem op weer op Thijs vandaag !!!
  2. Silvia v.d. Voort:
    22 februari 2019
    Wat super om te lezen elke ochtend, dat het zo goed gaat. Jullie genieten zo van Thijs en Rens en van elkaar, maar wij genieten hier ook mee.
    Van jullie verhaal, ik kijk er elke ochtend naar uit. Met me bord op schoot lekker lezen. Heel veel plezier vandaag weer, en zet hem op Thijs.
  3. Karly Van Der Valk:
    22 februari 2019
    Elke ochtend ook weer heerlijk wakker worden met jullie verhalen. Wat goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En wat fijn dat iedereen geniet. Veel plezier nog even en een dikke knuffel!
  4. Edwin Duijnisveld:
    22 februari 2019
    Iedere keer weer leuk om de verhalen te lezen!!! Geniet er lekker van. Dikke knuffels namens ons allemaal.
  5. Tessa Palstra:
    22 februari 2019
    Leuk begin van de dag om jullie ervaringen zo te lezen. En wat een fantastische foto's!
  6. Mariska ( Haar en Zo ):
    22 februari 2019
    Zo leuk om door de verhalen te lezen ons ook een beetje te bevinden op curacau !! Het klinkt heerlijk die zon zee en het strand.
    Nog veel mooier te lezen dat er zoveel succes geboekt word !!!
  7. Sylvia Schroder:
    22 februari 2019
    Super fijn dat Thijs zo zijn best doet en met resultaat!! Kanjers zijn jullie! Groetjes van de mannen en geniet ervan!
  8. Ymie van Noort:
    22 februari 2019
    Bon dia duschi Korsou, Terwijl de beloofde zon het hier af laat weten voel ik de warmte van het eiland bijna. Ook de warmte die spreekt uit jullie verhalen over de vorderingen die Thijs maakt. Fantastisch! Geef hem een dikke knuffel van ons. En voor jullie allemaal een iets kleiner knuffeltje want die vorderingen maakt hij ook door jullie inzet. Blijf genieten. Doei, Ymie.
  9. Aad en Lidy:
    22 februari 2019
    Leuk hoor om elke dag jullie verhaal te lezen. Wat zijn jullie toch weer lekker bezig met het gezin en wat maakt Thijs weer mooie vorderingen.
    Geniet maar lekker daar van de zon en elkaar.
    Groetjes Lidy
  10. Yvette:
    Hey,
    Super leuk om jullie verhalen te lezen!!! Fantastisch dat Thijs het zo goed dient en jullie ook goed genieten. Heel veel plezier nog! Xx
  11. Carin:
    24 februari 2019
    Heerlijk om jullie verhalengte steeds weer te lezen. Thijs wat ben jij knap zeg. Goed dat jij zook spontaan gaat praten. Carin is echt blij. Fijne tijd lieverds en geniet. Liefs Carin