zaterdag 23 en zondag 24 februari - weekend

25 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Wat is de beste start van de dag? Nou, die hebben wij afgelopen zaterdag mogen beleven! Om 8.10 uur mochten wij ons melden bij het CDTC voor de Family Swim en om 8.30 uur lagen wij al met Nubia in het water! Wij zijn deze keer Wim, Rens en ikzelf. Thijs mocht nu een keer toekijken zoals wij dat altijd doen, samen met stagiair Tess. Na een korte instructie kregen wij flippers aan, een drijfband om en gaan met de dolfijn! Het blijft, ondanks dat het voor ons niet de eerste keer was, toch wel een hele bijzondere ervaring om met een dolfijn te mogen zwemmen. Nubia was ook super lief voor ons! Ik had haar natuurlijk wel even ingefluisterd dat wij de ouders en broer van Thijs waren. Het is een hele gave ervaring om te voelen wat Thijs nu iedere keer voelt als hij het water in mag met Nubia.  Na de Family Swim zijn we naar de struisvogelfarm gereden. De gids die de rondleiding gaf was echt super grappig en we hebben dan ook genoten. De best man kon zo het theater in! En na het bezoek aan de struisvogelfarm reden we in de auto richting Willemstad. Onderweg zei Thijs opeens spontaan: Wij gaan naar stad toe! Wow, dit is wel een stoere zin met een vrij nieuw woord, stad, erin! Super knap Thijs! En wij trots! In Willemstad was het erg leuk. Alle highlights weer bezocht en het blijft speciaal als je op de pontjesbrug loopt en alle gekleurde huisjes ziet. Heerlijk! Aan het einde van de dag waren we weer terug bij ons huisje (het blijft trouwens een super fijne plek voor ons, Bon Bini) en zijn we met zijn allen nog even het zwembad ingedoken.

Zondagochtend bij het ontbijt hebben we eerst een filmpje gemaakt waarin te zien is dat Thijs erg boos reageert op een woordenwisseling tussen Wim en mij. Sorry Thijs, het was een grapje maar dit filmpje is input voor de therapie van morgen. Daarna zijn we naar Playa Grandi gereden. Bij Playa Grandi zwemmen schildpadden in zee en we hadden geluk! We hebben gesnorkeld en verschillende hele grote schildpadden gezien! En niet van grote afstand, ze zwommen gewoon onder je door of langs je zodat je ze aan kon raken. Vervolgens zijn we naar Porto Mari gereden waar we zijn gaan lunchen aan het strand. Porto Mari is een van de mooiste strandjes van Curacao. Dus wederom geen slechte dag!  Tot slot willen wij alvast even oma Ria feliciteren met haar verjaardag!! U bent maandag jarig, hier is het nog zondagavond maar in Nederland is het inmiddels al maandag dus (o)ma Ria, namens ons allemaal van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag! X

1. Howard Huy:
    25 februari 2019
    Great pictures. The boys are growing. Rens is almost as tall as Ester! Looks like another wonderful family vacation. You are making memories for a lifetime. Have fun.
  2. Arlette:
    25 februari 2019
    Het is hier ook elke dag genieten; aan het ontbijt met jullie belevenissen. Wat een vooruitgang laat Thijs zien/horen! En de family swim klinkt ook fantastisch. Net als de rest van jullie weekend. Veel succes en plezier en de komende week. Zet hem op!

Liefs Arlette
  3. Miranda:
    25 februari 2019
    Zo hé! Wat een mooie resultaten boekt Thijs! Leuk. En een super goed weekend gehad zo te lezen. Leuk hoor, geniet er nog lekker van.
    groetjes van Rob, Laura, Kyona en Miranda
  4. Martine:
    25 februari 2019
    Mooie avonturen weer om te lezen. Zowel van Thijs zijn therapie als tijdens jullie vrije uren met het gezin.
    Succes en veel plezier weer de komende week! Groetjes, Martine
  5. Ymie van Noort:
    25 februari 2019
    Bon dia Sunshine-family, Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad. Fijn, al die stralende koppies te zien op de foto's. Was ook dik verdient. Porto Marie was ook één van onze favoriete baaien, ondanks dat er toen nog nauwelijks voorzieningen waren. Is Wim nog naar boven gewandeld? Je hebt daar een schitterend uitzicht op het strand en op St. Willibrord. Onderweg stonden, de laatste keer dat we er waren, bordjes met uitleg over het één en ander. Was leuk om te doen. Nu vandaag weer hard aan het werk Thijs. Succes. Doei, Ymie.
  6. Armando Sylvia Stan en Bodi:
    25 februari 2019
    Hoi Rens, Stan hier. Gaaf om de foto's te zien! en het verhaal te lezen.maar wat doe jij als Thijs therapie heeft?
    de volgende keer wil ik mee!

GROETJES STAN
  7. H. A. J.:
    25 februari 2019
    Hello, you love we greet you all

now the first week is behind you

we have seen the photos and glad for you enjoy the nice time on Curacao and good luck for Thijs

best wishes from Hamburg

Halina, Andreas and Johan